Jak działa terapia bezsenności?

Program składa się z sześciu cotygodniowych sesji, które przeprowadzasz samodzielnie w domu.

Aplikacja

Wykupując dostęp do aplikacji na telefonie otrzymujesz pełen program terapeutyczny wraz z profesjonalnymi narzędziami do samodzielnej pracy nad poprawą snu.

6 sesji

Raz w tygodniu odbywasz samodzielnie sesję w aplikacji, która składa się z tych samych etapów, które mają miejsce w trakcie sesji terapeutycznej prowadzonej w gabinecie. Podczas sesji odpowiadasz na pytania dotyczące Twojego snu i nawyków, oglądasz materiały edukacyjne i uczysz się jak stosować konkretne metody poprawy snu.

Cotygodniowe zalecenia

Każda sesja kończy się wyznaczeniem Twoich indywidualnych zaleceń na kolejny tydzień. Ustalamy je na podstawie Twoich wyników oraz odpowiedzi podczas sesji. Wraz z zaleceniami otrzymujesz Plan Dnia, który krok po kroku pomaga wprowadzić korzystne zmiany w tempie dopasowanym do Twoich potrzeb.

Narzędzia

W realizacji Twoich zaleceń pomogą Ci narzędzia, z których możesz korzystać na co dzień, w zależności od potrzeb i ustalonych zadań. Wśród nich znajdziesz najbardziej skuteczne narzędzia pracy w terapii bezsenności: Dziennik Snu, Dziennik Myśli, Plan dnia, Relaksacje, Raporty Snu, Biblioteczkę, Fiszki

Ocena progresu

Każda sesja zaczyna się omówieniem Twojego Progresu z minionego tygodnia. Analizujemy różne parametry uzyskane przez Ciebie w Dzienniku Snu. Dzięki temu widzisz, co zmienia się w Twoim śnie oraz jakie zmiany w nawykach i myśleniu pomagają Ci lepiej spać.

Wiedza

Aplikacja została opracowana przez wybitnych ekspertów w dziedzinie medycyny snu według aktualnej wiedzy i wytycznych w obszarze leczenia bezsenności. Materiały pokazywane się w przystępny sposób. Możesz łatwo do nich wracać. Masz do dyspozycji Biblioteczkę z najważniejszymi treściami oraz Fiszki do sprawdzania swojej wiedzy.

Poprawa nawyków

Realizując program, stworzysz sobie nawyki, które będą dobrze wpływać na Twój sen. Dzięki Terapii Bezsenności dowiesz się, jakie działania są ważne w Twoim Planie Dnia, na co warto przeznaczyć czas, a co lepiej ograniczyć.

Indywidualny plan

Aby program był naprawdę skuteczny, musi on być dostosowany do Twojego życia. W Terapii Bezsenności wspólnie przygotujemy Twój indywidualny plan, który wpłynie na jakość Twojego snu.

Karta terapii

Przechodząc kolejne sesje Programu zapełniasz swoją Kartę Terapii. W ten sposób tworzy się wizualna Mapa Twojej Bezsenności, która w czytelny sposób pokazuje historię Twoich problemów ze snem, wraz z ich przyczynami, które pomagamy Ci usunąć.

Utrwalanie efektów

Po zakończeniu 6 sesji nadal możesz korzystać z programu (w ramach Pakietu Rozszerzonego lub Przedłużając dostęp do Programu). Możesz wracać do materiałów z sesji, sprawdzać swoje aktualne parametry snu oraz otrzymywać cotygodniowe zalecenia. Jest to ważny etap umacniania progresu osiągniętego podczas sesji i zapobiegania nawrotom problemów ze snem.

Poznaj plan terapii

czego nauczysz się podczas sesji w małej pigułce:
1
sesja

Nauczysz się, jak dbać o swój dzień, aby przygotował Cię on do dobrej nocy. Ułożysz swój rytm dnia i zaczniesz dbać o nawyki wzmacniające sen.

2
sesja

Nauczysz się, jak zarządzać swoimi porami snu, aby zapewniły Ci one głęboki, naturalny sen. Zaczniesz stosować Metodę Ograniczenia Pór Snu, która pomoże Ci poprawić wydajność snu.

3
sesja

Nauczysz się, co robić przed snem i wtedy, gdy nie możesz spać, co pozwoli Ci skrócić zasypianie i przebudzenia w nocy. Zaczniesz stosować Technikę Kontroli Bodźców i Relaksacje, które pomogą Twojemu organizmowi przestawić się na wyciszenie i senność w porze snu.

4
sesja

Nauczysz się, jak sobie radzić z negatywnymi myślami i gonitwą myśli, co pozwoli Ci na większy spokój w porze snu. Zaczniesz stosować Dziennik Myśli, który pomoże Ci zauważać pułapki poznawcze i uzyskać dystans do swoich myśli

5
sesja

Nauczysz się, jak sobie radzić z obawami związanymi ze snem i bezsennością, co pozwoli Ci kłaść się spokojniejszym/ą i lepiej czuć się w ciągu dnia. Zaczniesz stosować Debatę z Gorącymi Myślami, która pomoże Ci sformować Twoje kojące myśli na lepszy sen.

6
sesja

Nauczysz się, jak utrzymać poprawę snu i co robić w przypadku gorszej nocy, co pozwoli Ci zapobiegać nawrotom bezsenności. Otrzymasz plan dalszego działania, co pomoże Ci skutecznie długofalowo dbać o swój sen.

PO
terapii

Przejdziesz do etapu pracy na utrwalaniem efektów. Pozowli Ci on utrzymać zmiany w nawykach i sposobie myślenia wypracowane podczas terapii i skutecznie reagować w przypadku gorszej nocy.